söndag, mars 30

BILDSTÖLD


MIN BILD PÅ VÄGGEN
kolla hela klippet här på åland 24as hemsida


MIN BILD

nu ska jag berätta historien bakom my anger. min klass har gjort en tidning som heter Cobra. i cobra kan man bland annat läsa om Hanna Wiss, ett helt uppslag är om henne, med två fina bilder på henne från löp-banan på WHA. det fanns en tredje utvald bild till det uppslaget som plockades bort i sista stund på grund av att fotografen (reds. anm. DET VILL SÄGA JAG) tyckte att bilden inte levde upp till bildstandarden jag försökte hålla i tidningen. den var tagen med allt för högt ISO och i allmänhet bara sådär dålig att jag inte vill dra upp den så stort. alla i klassen gick med på detta eftersom jag inte vill få rykte som dålig fotograf. och jag for nöjd och glad upp till Vasa på praktik.


OCH VAD ÄR DET JAG SER NÄR JAG TITTAR PÅ ETT NYHETSKLIPP PÅ ÅLAND 24? MIN JÄVLA BILD UPPDRAGEN SÅ SATANS PÅ ÅLANDS MUSEUM PÅ NÅGON ANNANS UTSTÄLLNING? kan man inte anmäla folk för sånthär? det tror jag fan att man kan göra. och hur fan har de fått tag på den? för visst är det väl min bild? är jag paranoid? nån som ser om det är samma eller inte?

6 kommentarer:

Cilla sa...

Ojdå, lite läskigt. Lika läskigt som din msn håller på att skicka ut en massa länkar som begär att man ska logga in med sitt egna msn loginuppgifter. Känns som om du också blivit lite hackad kanske? :S

Anonym sa...

okej, det där är ju bara taskigt. för det är nog din bild. jag tycker man fanimig ska fråga först. svinigt

Anonym sa...

ja jag nämde de där för peter i morse. han blev tvär o sa att skolan äger alla bilder du ha tagit till skolan så ingen sku ha behövt fråga lov o bla bla... ja bara: men de sku ju vart lite schysst om ni sku ha sagt.. o han lika tvär som vanligt, NÄ VI MÅSTE INTE *peter 3 år*

cathrine

Madelen utan e sa...

cathrine: du kan ju hälsa att han kan ta sig i arslet.

Anonym sa...

Va? Alltså vi använde din bild jo men jag trodde dom som hade hand om intressen frågade först iaf :O fy de va lite elakt...

Vi fick så brottom med den där jävla utställningen så "nån" tänkte.. ja då använder vi nån av cobra bilderna.. nog kan man vara lat nog! hum /Linnea

Madelen utan e sa...

linnea: grejen är den att bilden är så jävla värdelös! hade det varit en snygg bild och de hade frågat först så hade jag gladeligen haft med den i er utställning.

men det är en kass bild som INGEN utom jag har rätt till så satan vad jag ska ta upp det här.