tisdag, juni 7

NYA EMMAUS


Så, idag bestämde vi alltså oss för att kolla upp vad den nyöppnade Emmausbutiken hade att erbjuda. Det första jag såg när vi kom in var en naken styroxdocka. Kanske inte det ultimata första intrycket.


Några fina mönstrade klänningar.


Fyndfaktorn var inte jättehög, men tack vare den nya lokalen kändes det ändå lite roligt och nytt. Jag hoppas på ännu bättre fynd nästa besök!



Väskvägg. 


Moa fick syn på den enorma bokhyllan och förvandlades i samma sekund till en bokmal.


Många, många pocketböcker.


Många, många billiga pocketböcker. Annars var priserna inte annorlunda från andra Emmausbutiker. Inte billigt och inte dyrt. Kanske mer åt det dyra hållet ändå.


 Prövade två fina klänningar, men det blev inget.


Utan det blev som sagt gula byxor istället.


Tre olika avdelningar uppfattade jag. När man kommer in möts man av en ljus inredningsdel, sedan kommer en mörk kläddel och längst in tror jag de höll på fixa till en möbeldel. Rätta mig om jag har fel.


Hejdå Emmaus, vi ses säkert snart igen!

Inga kommentarer: