tisdag, augusti 27

ANYTHING BUT THIS

Jag trodde att sommaren på Åland skulle bli en skön andningspaus, en period då jag skulle kunna hitta tillbaka till mina rötter och trivas i gamla trygga omgivningar. Såhär i efterhand kan jag konstatera att det inte blev så. Alls. Jag tål inte den åländska sommaren. Jag trodde först att det bara var så enkelt som att jag avskydde årstiden sommar, men sen insåg jag att det nog inte är de varma temperaturerna, vackra blommorna och ljumma nattbaden i havet som jag avskyr. Det är helt enkelt så att jag tröttnat på Åland.

Hösten kunde inte ha kommit mer lägligt. Äntligen fick vi flytta ut ur lägenheten vi hyrt på Klinten och plötsligt känner jag inspiration igen. Som att en propp dragits ur. Jag vill skapa, jag vill resa, jag känner en gnista i mig som jag nästan hade glömt bort hur kändes. Till en början drar jag och Patrik till Solna, men jag är egentligen sugen på något mycket mer. Jag vill resa, ta en ryggsäck och en Fujifilm X100s och dra till Mexico eller Korsika och spendera så lite pengar men så mycket erfarenhet som möjligt. Jogga på stranden, käka frukt och sova i massa tunna vita lakan. Eller varför inte flytta till LA ett tag? Bara göra något annat. Assa någon fotograf och bo billigt.Vad som helst, bara inte det här.




Inga kommentarer: