fredag, september 21

LIVET

Har förstått att ni är sjukt nyfikna på vad jag gör i el Stokolmo. Har varit fullt upp den här första veckan med att jobba häcken av mig (skitkul, givetvis) och sedan ränna runt och hitta någonstans att sova resten av tiden. Men nu, kära vänner, har jag fixat internet till min iPhone som jag kan dela ut till min dator. Så nu kan jag börja hinna slänga in lite blogginlägg såhär innan jag somnar. Är tvungen att föra någon slags praktikdagbok till skolan, så jag kan väl göra det delvis här antar jag.

Första veckan hos Bingo har varit över förväntan. Vi klickar bra, jag kan hjälpa honom med allt han behöver ha hjälp med, Moore-redaktionen som jag sitter med är helt fantastiska, Jag får ömsom beröm och blir ömsom mobbad för min charmiga dialekt, tiden går sinnessjukt snabbt, jag slipper bli kallad praktikant, folk hämtar kaffe åt mig osv osv osv.

Rent konkret sitter jag alltså som "bildansvarig" som Bingo så fint kallade mig igår. Jag har hand om bildförsäljning, retusch, funkar som bollplank i Bingos nya tavelmakarbusiness, hjälper till med bilderna till Moore, fotar mindre projekt, håller ordning i arkivet, ringer lite samtal och sånt. Jag passar helt enkelt sjukt bra in i miljön. I know this shit!

För övrigt bor jag för tillfället i Solna, men har tagit emot nycklarna till en undergroundlägenhet på Söder som jag har som projekt att fixa till lite och sen flytta dit resten av tiden. Mest för att det är så förbajat jobbigt att byta tunnelbana tre gånger för att komma till Östermalm från Solna.

Där, återkommer snart. Då kanske med lite pics, yao.

Inga kommentarer: