måndag, december 17

MIN FÖRMÅGA ATT INTE FÅ SAKER GJORDA

Det är någonting i min kemiska sammansättning som gör det omöjligt för mig att få saker gjorda om jag inte vill tillräckligt mycket. Idag är ett perfekt exempel på detta fenomen. Jag vaknade runt tolv väl medveten om att de flesta butiker i Stockholm stänger vid fem på söndagar. Trots detta kom jag inte iväg till stan förrän lite över två på eftermiddagen. Målet med rundan på stan var att jag skulle bota min stress inför julens alla festligheter med en eller kanske två juliga festoutfits. Kvart i fem hittade jag mig själv i Götgatsbacken med följande dinglande i påsar från mina ivriga shoppingtassar:
  • En magtröja
  • Ett par helt galna skor
  • en Casioklocka
  • Smycken
  • Smink för en förmögenhet
  • En stickad tröja
  • Torkad mango

Följande kunde absolut inte hittas i mina påsar:

  • En outfit till julens festligheter.

Jag lyckades against all odds tränga mig in på H&M strax innan stängning och rycka åt mig en svart fodralklänning som nog funkar som julfestkläder, men det var på håret. Så, efter att ha halkat hem på lite för billiga och lite för hala Din sko-jodphurs och lyckats att inte halka omkull utanför Café String har jag sedan spenderat resten av dagen med att
  1. Sova
  2. Vila
  3. Smsa
  4. Instagramma
  5. Pröva mina nya skor
  6. Äta
  7. Vila
 Istället för att göra vad jag verkligen borde gjort istället
  1. Diska porslin jag använt men som inte tillhör mig
  2. Städa mitt kaos till lägenhet
  3. Börja packa inför resan till Åland
  4. Jobba
Så nu sitter jag här, en minut innan detta dygn är över, och önskar jag kunde få ta den här dagen i repris. Det kan liksom hända att det var den sista dagen i mitt liv, låter som att plogbilen rammar mitt fönster any minute.


Fin magtröja från Topshop, visst?

Inga kommentarer: