fredag, januari 6

CV


Jag hjälpte Elin med att layouta hennes nya uppdaterade CV och passade i förbifarten på att klaga över hur jag aldrig kan göra saker för mig själv fast jag gör saker åt andra hit och dit. Blir liksom inte nöjd med något. Spelar ingen roll om det är en frisyr, en blogglayout, lackade naglar, ett handskrivet brev eller ett CV. Det. Är. Inte. Tillräckligt. Not enough. Tillfredsställer inte mina konstnärliga ögon. Det gör däremot paintverisonen av mitt CV som Elin, hjälpande vän i nöden som hon är, slängde ihop åt mig som kompensation för det fantastiskt snygga jag levererade åt henne.

Lite finjusteringar bara så är det klockrent. Bland annat kanske typ en bild där jag inte ser ut som att jag har en kort frissig lugg (Det har aldrig hänt och kommer aldrig någonsin att hända) och rynkmustasch..

Blir lite orolig när jag tänker på mängden fula bilder på mig hon besitter.. Bilder som jag inte ens vet att existerar. Och jo! Påtal om bilder. Hittade en helt cpstörd bildserie på mammas dator från min och Joels lägenhet i somras, där Joel slänger ner mig i en kartong med texten "Personalfest" under de sista förberedelserna innan vi flyttade in. Första instinkten: Måste. Blogga. Detta! Underbart.

Inga kommentarer: