fredag, juni 4

den här fredagen alltså

den blir bara bättre och bättre. jag undrar var den kommer att ha sin topp? för tillfället sitter jag i
vårt kök i haga och filosoferar över huruvida en person (jag) kan vara så jävla bra på allting den tar
sig för. en himla trevlig sysselsättning kan jag berätta. speciellt ackompanjerat av doften från
nygrillat kött och klyftpotatis. jag diskuterade saken med pappa, och vi kom fram till att det nog är
en grej som ligger i släkten. från hans sida då, givetvis.

sedan jag kom hem till saltvik vid tvåtiden idag har jag provsmakat kakor i alla former och färger,
plockat två fantastiska blombuketter, ägnat en halvtimme åt att applicera lösögonfransar i knippen
och gjort ett enormt fruktfat till kalaset. och precis nyss ringde elin och berättade om
kvällsplanerna; rödvin + kasper + leonard. ja, kvällen ser inte helt tokig ut den heller. ahhhhh.

Inga kommentarer: