torsdag, november 17

THE SECRET

Alla ni som senaste veckorna haft vredesutbrott på grund av att er perfekta sommarhy bytt skepnad till en mer pucklig vintervariant: this is for you.

Jag har en typisk mittemellan-hy som varken är torr eller fet, utan sådär att den nog stramar lite efter tvätt men ändå kan bli småfet utåt dagen. På sommaren är den rena rama drömhyn och jag skulle nog inte ha en endaste finne om det inte var så att jag hade en lite för stor släng av dermatillomani. Men så fort vintern kommer, så stockar det till sig i mitt ansikte och plötsligt börjar små, små pucklar dyka upp överallt, ansiktsmaskerna verkar bara på vissa ställen och på hakan och i pannan blir jag helt torr. Det är ett obalanserat helvete... ja, också kallat vinterhy.

Det som räddar mig från total kollaps är detta, Dermalogicas Daily microfoliant. Kan (ska) användas varje dag efter tvätt - jag gör det på kvällen och lägger sedan en mask på - och gör under för huden! Utan korn, men med en finkornig sandliknande konsistens som du blandar med vatten och efter en snabb peeling låter sitta på i typ en minut, så sköter AHA-syrorna sitt. Alldeles, alldeles underbar är den. Huden blir inte bara mer öppen för förslag, utan även silkeslen och rosig.



Just det, en sak till! Ska du köpa Dermalogica, gör det inte hos din kosmetolog eller lokala återförsäljare. Gör det hos Jersey Beauty Company istället. Jag köper alltid mina produkter där, eftersom du får dem till ungefär halva priset mot i vanliga handeln. Och det gillar vi, right?

Såja, det var dagens produktplacering. Nu joggar jag över till Simon och Henke och blir bjuden på middag. Bra torsdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra tips! Vad kostar det att beställa via den sidan (tullar, skatter, portot och så vidare...?)