måndag, juni 7

"det här är ju också ett sätt att spendera en tisdagseftermiddag"

det var vad jag sa till elin när vi för två timmar sen fann oss själva stående
i ett tomt stall på travbanan iklädda någon sorts förkläden som skulle
skydda oss från röntgenstrålning.
kvinnan som hjälpte veterinären att röntga elins
mammas häst dis (heheheheh skrattade rakt ut i min ensamhet när jag först missade
d-tangenten och råkade skriva "fis" istället för "dis" ..) var noga med att kontrollera att vi var
över arton och inte gravida. vilket vi nog inte är. i annat fall är vi nog inte det längre hur som
helst. dis har alltså fått en spark på rumpan någonstans, lyssnade inte så noga då jag hade fullt
upp med att pussa hästmule, och därför var vi med henne till någon veterinär som genom att
klämma, böja lite och kolla på när jag sprang med henne bedömde huruvida hon var allvarligt
skadad eller inte. det var som tur var helt lugnt. så någon dag ska vi fara ut till eckerö
och rida islandsponi. längtar.


för övrigt försöker jag den här veckan att mentalt förbereda mig inför
mitt sommarjobb som journalist på nyan
. läser lite tidningar och böcker, chillar,
gör lite fotojobb och spelar kolugn inför måndagen - trots att jag är livrädd.

1 kommentar:

Anonym sa...

synd att det var måndag igår då...