onsdag, juni 9

en riktigt oschysst grej

förra helgen, eller ja, i fredags, hade jag mitt tjugoettårskalas för släkten. vi satt alla runt
matsalsbordet och mamma pratade om några muggar som de hade köpt eller fått någonstans
ifrån. "det var så himla perfekt" tyckte hon "att de hade fått två stora
muggar och en liten, för det var ju utomordentligt passligt till alla i
familj.."
så avbröt hon sig och kollade snabbt åt mitt håll för att kontrollera ifall jag märkt att
hon precis räknat ut mig ur familjen. vilket jag givetvis gjort. hon försökte släta över det med lite
kindgnuggningar (man får mycket sånt när man begåvats med kinder som mina) och snälla ord
- men eftersom att de först lämnade mig hemma och åkte till thailand i vintras,
så vet jag inte om jag riktigt kan förlåta ett sådant snedsteg. och speciellt inte efter att jag nu
dessutom hittat dessa bilder på min egen dator. strö salt i såren bara, gör det!

thai02

thai01

1 kommentar:

Anonym sa...

gulle nutte, du är alltid en del av familjen, oavsett vad som än händer. Men allt som inte dödar härdar, så vi håller bara på att förbereda dig inför vuxenvärlden.../puss mamma