onsdag, juni 9

nionde juni

jag blev lite inspirerad av ericababy

för tre år sedan den nionde juni
sprang jag vid den här tidpunken antagligen runt på
teds gård i lemland, helt dyngrak efter jenny och jessicas artonårsfest. det måste ha varit en av
de ordentligaste fyllorna i mitt liv. och såhär i efter hand också kanske den roligaste. tror jag att
somnade samtidigt som jag sprang runt deras ladugård, och sedan klädde av mig alla kläder från
ytterdörren till sängen. men ändå på nåt vänster somnade i duschen. som tur är minns jag inte
särskilt mycket av den senare delen av den natten. den tidigare delen av den var dock superb.
jag vill på hemmafest igen. och jag lovar att sköta mig den här gången. och ja just det! det var ju
faktiskt från den här kvällen som snuska-bilderna kom också. vilket sockersött sammanträffande.

för två år sen den nionde juni
hade jag precis släpat min trötta kropp av båten och hem
tillbaka på holmen efter en oförglömlig zakynthosresa
med brudarna. jag var ironiskt nog
ungefär lika sjuk då som jag känner att jag håller på att bli nu - och därför spenderade jag
mestadelen av tiden på hotellrummet medan mina snygga kompisar fick dansa på bardiskar
och vara ute till morgonkvisten för min del också. en fin resa var det anyhow.

för ett år sedan den nionde juni
var jag i vasa på antagningsintervju och pratade min
engelskalärare tessi av stolen
, invigde min svart/vita långklänning från h&m, glömde min
läderjacka i en eventuell framtida klasskompis baksäte, chillade på torget och shoppade alldeles
för mycket inne på gina tricot.

och precis alldeles ikväll den nionde juni sitter jag ju hemma i saltvik och hoppas
på en friskare morgondag
, så jag kan luncha med boobs på dinos imorgon och sen sola på joels
fazerflagga. låter helt okej i mina öron.

om ett år den nionde juni hoppas jag på något sånt här. a girl can dream, right?

Inga kommentarer: