torsdag, januari 20

INTENSIVDAG 1 MED RIITTA VAARA


den här veckan bestämde sig vår lärare lotta att avsluta med att vrida musten ur oss allihop med två
8-16 intensivdagar med den piggaste damen i världen - riitta vaara. efter den första dagen är jag
alldeles utmattad, slutkörd och förvirrad. det är inte alldeles enkelt att känna sig duktig och värdefull i
en klass där alla är väldigt duktiga och blir överösta med beröm om man själv står utan en enda positiv
kommentar från läraren. men jag hoppas att det berodde mer på virrighet än på att jag är helt skitkass
på makeup. dagens tema var att välja ut bilder på smink, ta med dem till lektionen och sedan återskapa
dem i sin egen tappning. här är två ögonskuggningar jag gjorde på fina annika:

en mörkblå sotning-isch med guld i inre ögonvrån


inspirationsbild:


något jag väljer att inte kommentera desto mer än att den vita mascaran tydligen var slut, vilket
förstörde om möjligt ännu mer än de andra sakerna jag stör mig på i den här sminkningen. annika
är sjukt snygg though. älskar tonen i den här bilden:


inspirationsbild:




herregud, imorgon blir om möjligt ännu värre. i die.

1 kommentar:

ida sa...

Det där blåa och guldiga var skitsnyggt på Annika! Bra jobbat Madax!!