tisdag, januari 18

tisdagsbetraktelser

för en timme sedan kunde jag ha varit död. det fick mig att reflektera lite över livet. jag gick längs med
ett av höghusen i utkanten av stan när jag hör hur det rasslar till ovanför mig. min första tanke var att
någon dammade en matta från ett fönster, men det var lite svårt att höra något alls då hela området av helt
okända orsaker ekade av indisk popmusik. när jag tittar upp för att se varifrån ljudet kom, ser jag två
stora isklumpar komma fallandes i 150 km/h med sikte på mitt huvud. jag hann precis hoppa åt sidan
innan de med en halv sekunds mellanrum landade med ett dån i marken. undrar om jag hade haft en chans att
överleva alls, på riktigt. för övrigt stötte jag på en så himla inåtvänd och bitter tant på citymarket. ni vet en sån
tant som säger "ojojojojojojoj" och styltar iväg med bister min. hoppas jag aldrig någonsin blir en sådan
tant. och har ost alltid varit såhär svindyrt? kostar lika mycket att köpa en liten ost som att äta tre
skolluncher (om man hade haft skolmat that is).

1 kommentar:

hanna sa...

istappar/isklumpar/snöras från tak ääär livsfarliga! senast typ förra veckan dog ju nån (kommer inte ihåg var, typ södra finland kanske?) av en istapp och nån av snöras! crazy it is! därför har jag alltid börjat gå så långt ut på trottoaren som möjligt :D