tisdag, april 26

PÅSKEN SÅHÄR I EFTERHAND

Påsken har varit helt sjukt bra. I torsdags överraskade Joel mig med att komma med ett tidigare tåg än vad vi hade bestämt, så torsdagskvällen spenderades i någon slags hysterisk spontan kärleksbubbla. Ni vet när man verkligen måste krama en person så fort man ser den, och inte kan slita läpparna från hans? Jag blir som en katt och buffar mitt huvud i Joels nacke och skrattar så hela jag kurrar. Antar att det är någon slags side effect av att träffas en gång i månaden.

Fredagen spenderades åt att fira Joels 23dje födelsedag. Jag bakade tårta utan kakform och väckte honom med skönsång och tårta på sängen, sedan hade vi pizzapicknick på stranden och åt köttrullader till middag som inte smakade ett dugg. Nada.

Lördag och söndag försvann nog i någon slags virrvarr av pussar och kramar och promenader och sushiätande och plötsligt var det måndag och min alldeles egna pojkvän förvandlades till en ryggtavla som försvann in i en tågvagn och försvann. Nu är det en månad till att stå ut med ensamheten och sedan är det no more Vasa och HELLO ÅLAND som gäller. Jag kan inte med ord förklara hur mycket jag längtar, vilken himla tur att våren är årets snabbaste årstid!

Kvällen har jag spenderat hemma hos Evelina. Hon, jag och Emma har på några timmar skapat en presentation om färgterapi på finska. Hade någon sagt åt mig för två år sedan att jag skulle stå inför en klass och hålla en presentation helt på finska om ett nytt ämne jag aldrig läst något om skulle jag säkert ha fnyst. Men på onsdag gäller det. Känner inte peppen, direkt.

Nu ska jag lägga mig under täcket och vänta på att Joel ringer och säger att han kommit hem till sin säng, och sedan kan jag sova.

(Imorgon ska jag försöka få upp bilder från Epic Enough!)

Inga kommentarer: