torsdag, februari 15

oj, mår du inte bra? eller är du sjuk?

"skulle jag mot all förmodan dyka upp på jobbet helt osminkad hade folk antagligen frågat om jag är sjuk, vad det är för fel på mig, om jag försovit mig, vad vad vad, det måste finnas en orsak till att denna människa inte gör som hon ska, hon är fan kvinna, hon måste sminka sig, hon måste se bra ut, annars har hon inget att komma med, duger inte, kan få sparken från västvärlden och dra åt helvete. jees."

citronmuffin gjorde mig upprörd. precis sådär är det ju! smink styr oss tjejers liv alltså, har man en gång börjat sminka sig så uppfattas man som "sjuk" eller "stressad" om man kommer omejkad en dag. så jävla stört så det inte är sant! sen känner man sig så jävla ful också (talar för mig själv iallafall) om man inte har smink.

well, nog om det. på lördag far ted till björnrike en vecka, och på måndag far jag, pern, solli & erica på cruise med birka paradise! fan vad roligt det blir, hoppas jag :) påtal om roligt fick jag jättestor lust att fixa värsta stora 18årsfesten typ på skullan i maj. vill du komma?

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, det är sant, varför ska vi måsta sminka oss all the time? :O orättvist. Klart du ska ha stor 18årsfest :D