torsdag, september 8

FINNE I BORÅS

Några saker som slagit mig under mina första två veckor som svenskboende (finns det ett sådant ord?):

  • Här finns inget som heter strimlad kyckling i marinad. Eller strimlad kyckling ens en gång. Världens goaste ju.
  • I Sverige säljer man snus överallt. Till och med i matbutiken!
  • Här vet ingen vad Saccosäck och Sinitarra är.
  • Maten är svinigt mycket billigare än hemma och i Vasa.
  • Det regnar JÄMT. Alltså jag skojar inte, jag har varit här 11 dagar och 10 av dem har det spöregnat. "Det är bara lite höstregn" säger Boråsborna.. jag vet inte jag.
Det finns säkert fler, men det var några av veckans betraktelser.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Försök hitta baguetter med örtsmör, det är omöjligt.

angelica sa...

vet folk inte vad saccosäck är? MEH! tvättäkta svensk som jag är känner jag mig nästan förolämpad av folks avsaknad av allmänt vett och vetande.

ps. hoppas du trivs! :)

aberlund sa...

Jag som Alingsåsare(grannstaden) kan ju säga att du måste bara träffat fel personer vad det gäller saccosäcken.
Sen kan jag ju även tillägga att borås är en av dom regnigaste städer i hela sverige. Det regnar J Ä M T.