måndag, september 12

SÅ ARG, SÅ CYNISK, SÅ BITTER

Ursäkta mig, kalla mig cynisk och bitter och allt vad ni nu kan komma på - men såna här frågor i frågestunder hos Elsa Billgren kan göra mig så jävla arg rent ut sagt.

"Jag har en pojke som har varit min i snart tio år, nu är han min man sen 1 månad och 4 dagar (men vem räknar precis?) Jag saknar honom fortfarande så att det gör ont om vi är ifrån varandra en dag… Vad kan man göra åt värken?"

1. Om man varit ihop i tio år är man knappast befogad att få kalla sin pojkvän för "pojke" längre. Det känns bara jättefånigt.
2. Detta sliskiga sätt att skriva på som ibland kan vara så fint kan verkligen bara bli för mycket ibland.
3. Ifrån varandra en ynka dag, come on?

JAG har varit tillsammans med en kille i snart 1 år och fyra månader. Jag träffar honom några gånger varannan månad och det gör fortfarande ont varenda en timme och varenda en minut av tiden jag inte är med honom. Känn på den värken!

4 kommentarer:

Catti sa...

håller med.. överdrivet söta kommentarer är bara jobbiga

Madelen utan e sa...

ja, så krystat på ett himla jobbigt sätt

Susie sa...

ja men skojjaru.. die.

Anonym sa...

feel ya. men faktiskt. jag var ihop med en kille i 1½ år. jag träffade honom en gång i månaden. saknade ihjäl mig obviously. nu har jag varit tillsammans med min nuvarande pojkvän i 1 år. är vi ifrån varandra en dag, saknar jag honom. löjligt, men det beror nog på att vi umgås så ofta. kanske det är det. hur ofta man umgås, liksom.