tisdag, maj 6

p-piller och sånt


Slutar du med p-piller efter en längre period av ätande kan det dröja 6-12 månader innan det egna hormonsystemet hittar rätt igen. Man har ju liksom tillsatt kroppen rent hormon (p-piller) så att den egna produktionen har avtagit. Mensen kommer såklart igång igen sinom tid, men det kan ta länge.

Endel tjejer som har varit oroliga och gått till doktorn efter 6 månader utan mens har fått till svar att det kan ta upp till ett år innan den kommer tillbaka. Hormonrubbningar sker i kroppen som påverkar både mens, bröst, svettningar, yrsel, smärtor, känslor och allmäntillstånd, så det är helt normalt att inte ha haft mens på 1½ månad. jättenormalt. varför känns det inte normalt då?

6 kommentarer:

fjauuuuuu sa...

vilken fin penis

Anonym sa...

i hate p-pills! very mucho!

Anonym sa...

Det dumma är ju att om man går runt och oroar sig tar det ju ännu längre.

Anonym sa...

det är normalt för den onormala situationen (dvs hormonrubbningen).

Madelen utan e sa...

catrin: alltså jag är inte ens orolig så jag vet inte riktigt.

elin: ja det var ju precis det jag skrev i inlägget. :p

Anonym sa...

jag hatar att man ska måsta trycka i sig en massa skit som inte egentligen skall vara i kroppen så får man en massa rubbningar. jag undrar hur jag skulle vara om jag inte skulle äta p-piller, och aldrig hade ätit heller :P