onsdag, december 7

JULFEST


Lockar håret och hetsar över huruvida jag ska tvätta bort allt smink och börja om från scratch eller bara piffa till mig lite innan vår annual estenomjulfest. Jag hatar när man har köpt en fin julklänning men inte kan ha den på sig någonstans med respekt för den som ska städa efter festen. Jag hade den på mig cirka 49 sekunder här hemma och det är glitter ÖVERALLT. mellan tårna, i ögonen, hela golvet och till och med i fakking KYLSKÅPET!

Nä, back to mission hitta julig klädsel. Trevlig kväll!


Tanken är ju alltså att borsta ur lockarna innan jag lämnar huset. Ville bara understryka det.

4 kommentarer:

Madelen utan e sa...

vilken oreda, eller? :D

Cat sa...

Kanske en dum fråga, men lockar du håret med locktång eller plattång eller något annat?

Madelen utan e sa...

Inte alls en dum fråga, man kan ju fan göra det hur som helst nu för tiden. Men jo, min stylingtång (plattång) är min bästa kompis just nu.

Madelen utan e sa...

Man vrider liksom den 180 grader inåt eller vad man ska säga. Finns MILJONTALS tutorials på youtube kan jag tänka mig.

om man mutar den här bruden och spolar in till ungefär tre minuter in i videon så ser man pretty much handrörelsen jag använder mig av. sakerna hon säger och hur hon inte delar upp håret har jag dock inga åsikter om.

http://www.youtube.com/watch?v=_1YtxkJpNco&feature=related