onsdag, december 7

JULVÄDER I HUVUDSTADEN


Var och julshoppade till huvudstaden igår och blev välkomnade med någon slags julslask. Tacka fan för shoppinggallerior och underjordiska gångar. Utöver det äckliga vädret var Helsingfors en väldigt fin stad. Detta var faktiskt den första gången i mitt vuxna liv som jag var till Helsingfors centrum. Gaga-konserten i fjol räknas inte och gången innan det var när jag gick i sexan och var på shopping(?)resa med mamma och mormor. Det enda jag minns från den resan är att jag blev tvingad att köpa ett par alldeles för stora jeans inne på Stockmann. "Så har du något att växa i" konstaterade shoppingHitler#1 och #2 och nickade förnöjt. Och OM jag hade. Jag kunde ha de där jeansen ända fram tills för två år sedan när jag klippte av dem och gav dem till Moa. Kan ju bara tänka mig hur de satt på min lilla tolvåriga rumpa..

Jag ska aldrig göra så mot mina barn. Aldrig.

Inga kommentarer: