torsdag, januari 24

EN JÄVLIGT INSTAGRAMMAD TORSDAG


#08.40 kliver ut genom dörren till lägenheten och ångrar direkt mitt skoval för dagen. Stockholms stad verkar ha vintersemester eller nåt, för gatorna ser ut som en isvariant av riktigt dålig acne. Acneunderlag och Acne tracks har aldrig varit en bra kombination.



#09.00 Anländer till Karlaplan och förundras över hur jag aldrig lagt märke till det här arabiska palatset som står mitt i rondellen. Nu ser man ju inte det, eftersom jag gick all black/white på det här blogginlägget, men pastelligt rosa med en ljusblå himlen krävde fan sin instagramning.


#09.30 Städar upp efter Bingos nattliga inspirationskalas bestående av canvastavlor, penslar och färgburkar all over the place.


#15.00 Drar från studion efter att ha jobbat häcken av mig hela dagen. Anländer till en helt galet fin lägenhet på en bakgård. Blir förälskad och vill flytta in, men är bara där för att fota mat.



#15.30 Fotar mat. Äter mat.


#15.45 Katrin lagar köttbullar och kontrasten mellan husmanskost och dekadens har aldrig varit större.



#16.00 Lagar glass med Shervin ute på gården.


#16.30 Återvänder till kontoret och mina långa todo-listor. Ser numera ut som ett vrak men jobbar ändå på några timmar till.


 #20.00 Kommer hem. Äter grillad kyckling till middag för femte dagen i rad. Krejvar ugnskorv med potatismos.

Inga kommentarer: