tisdag, februari 26

VIA ZANDRA VIA SANDRA

Hur har din dag varit?
Jo tack den bästa dagen på hela veckan. Skämt åsido. Börjar äntligen komma tillbaka till liv efter fyra dagars förkylning och misär med andnöd, hosta och wäwääää skvä skvä lip och gnäll. On a more positive note tror jag att vi körde den sista fotograferingen till Katrins kokbok idag. Femtiofyra fucking recept har vi avklarat, tiden går så fort när man har roligt.


Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Det var typ bestämt till bara några veckor innan dopet att jag skulle heta "Sara Stefanie". "Madelen Katinka" var tydligen bara någon förhastad nödlösning som lyckligtvis ju är en miljon gånger fetare?

Vilket är ditt största beroende?
Jag har ju grov jävla dermatillomani, men frågar jag mina kära vänner Henrika och Simon som sitter bakom mig this very moment är det tydligen "Mango, gitarrspelande män, urringade plagg, uppmärksamhet OCH just det sen kan du ju fan inte gå ut utan att sminka dig först!" Är inte säker på hur mycket sanning det ligger i det, men utgår från att de känner mig.

Vad gör du när ingen annan ser?
Jag lägger inte så mycket vikt vid huruvida någon ser mig eller inte. Eller, let me rephrase, jag gör alla roliga saker när jag vet att någon ser mig, så passar på att vara dötrist när jag är ensam.

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
Att skriva skrivstil med blyerts på ett randigt litet block med spiralrygg.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Depression som följd av att jag gått in i väggen?

Vad beställer du på krogen?
Mojito eller öl på flaska. Helt beroende på om jag har fodralklänning eller byxor och om jag känner mig rik eller fattig just den kvällen.


Vilken är din största skräck?
Jag är livrädd för människoskelett. Vet inte var det kommer ifrån, men blir helt knäsvag, svettig och hysterisk om jag blir överraskad av ett sådant där klassrumsskelett. Är även gravt traumatiserad av ett besök i en underjordisk kyrka på Kökar för två år sedan. Orkar inte ens gå in på detaljerna.

Hur gör man för att ragga på dig?
Spela gitarr som en gud och sedan ignorera mig brutalt. Eller, wait now, glöm det.

Vad har du funderat över på sistone?
Kanske inte helt oväntat är det mycket jobbrelaterat högst konfidentiellt. Och män. Alltid män.

Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Det händer så konstiga saker hela tiden. Ibland undrar jag om jag har en strange-people-aura eller nåt. Som idag på bussen när en tant började behandla mig som en katt. "Seså, kom kom kom, kom nuuu"

När skäms du?
Sällan. Men något av det värsta jag vet är att få något återberättat åt mig som jag gjort men inte minns. Huu!

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft?
Ja, midsommardagen 2008 var relativt minnesvärd. Vaknade 07.30 pigg som en lärka i en stuga på Föglö. En av mina bästa vänner hade tappat bort sina trosor i skogen under natten och själv hade jag somnat vid 21-tiden av Lakrisalshots och hittade inte mitt långa röda löshår förrän på eftermiddagen. På bottnen av en vattentunna ute på gården. Hittar fortfarande inte klänningen och halsbandet jag hade på mig den midsommaren.

Vem är den mest kända människa du talat med?
Det måste ju typ vara Roman Abramovich.

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
"Det var det sjukaste jag har hört"

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Jovars, min bästa kompis Elin är bra på att leverera sådana. "Ditt hår är ju som ANKDUN" och "Du ser ut som en spindel! På ett bra sätt!" är två typiska exempel.

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Vad jag ska ha på mig för kläder. Det är så otroligt jobbigt. Måste klä mig efter humör och dagsform och det är inte alltid helt enkelt. Åhhhh gud vad mina vänner har varit arga och trött på mig många gånger på grund av detta. Så löjligt problem men så nödvändigt.

Vad gör du när du är ledsen?
Stänger in mig själv och försvinner från jordens yta tills jag inte är ledsen längre.

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Det varierar så mycket från dag till dag. Men just idag skulle det nog vara ett par svintighta svarta högmidjade byxor, en grå lite oversized men ändå figursydd topp, en halvgrovt stickad lång svart kofta, ett par klumpiga kilklackar, naturvit spets-bh, en soft mössa och mitt fantastiska Topshophalsband.

Har du någon gång slagit någon?
Mitt senaste förhållande var hyfsat destruktivt. Kan hända vi slogs lite någon gång. Men har aldrig slagit någon allt vad jag orkar med knytnäven. Det är lite av en dröm kan man säga.

Vad ser du fram emot just nu?
Våren, nya skor, att gå på promenader utan slask på marken och att börja gymma.

Inga kommentarer: