lördag, december 9

ett år och en månad med ted idag

varje gång jag sover hos ted, är det någon som ringer och väcker oss på morgonen. imorse var det mamma. det slår aldrig fel alltså. när hon hämtade mig var vi in via mattssons och jag köpte ett pepparkakshus som ted och jag ska dekorera på måndag. det blir roligt, jag älskar ted. på måndag ska jag och klippa mig förresten, och jag vet inte hur. jag skulle vilja ha page, en ganska lång page. egentligen skulle jag vilja fara till sverige och roffa åt mig Melissas hår. (Lavallee på bilddagboken.se)

jag har tröttnat på fotografering. eller jag har inte kvar mitt brinnande intresse som fick mig att ligga på marken i snöstorm i en timme för att få det perfekta fotot, och när min dator kraschade så försvann alla mina tidigare foton. ja enda sen jag köpte min systemkamera har mitt instresse gått åt helvete. jag kan int ta snygga bilder längre, och i och med att jag inte kan alla funktioner på kameran och att fotoläraren på min såkallade skola inte kan nånting själv verkar det som så kommer mitt liv gå åt helvete. jag kommer aldrig kunna bli fotograf eller ens nånting åt det hållet. jag hatar åland och media- och kommunikationsutbildningsskiten som jag går på som är mer som ett dagis än en skola.

jag är på dåligt hummör. men på måndag kommer beatrix nånting, som är fotograf till skolan, och då kanskekanske hon kan lära mig nånting. kanske.

Inga kommentarer: