torsdag, mars 29

gräset är inte alltid grönare på den andra sidan





Ännu en sjuhelsikes rolig dag på ålandstidningen. började dagen med att försova mig, men kom ändå till redaktionen i vanlig tid, ca 07.50. satt och fixade lite med gårdagens bilder, innan kika gav mig en uppgift att illustrera julle. jag höll på ett tag, innan jackebacke droppade in vid 10. då började han tydligen sent och sebba var ledig för dagen, så där hade jag suttit 2 timmar mer än honom, fyfan, haha att han inte kunde klämma det ur sig igår när vi träffade varann då? nåväl.

när jacob väl var PÅ PLATS, delades det ut lite arbetsuppgifter, och jörgen frågade mig om jag kunde fota en grej om en hjärtsjuk tjej. jonå sa jag, men hamnade ändå på att fota en gubbe från finland framför en tall. det blev inte jättedåligt, haha iallafall inte jätte. sen var det lite i vanlig ordning, hej du praktikanten kan du scanna/redigera/fixa på nåt annat sätt en bild till mig? nog för att det bara är roligt att få hjälpa till med sånt man tycker är roligt. yasmine hade fått sin kokbok och den var finig. vi åt bullar efter lunchen som jag hade bakat och erica hittade hår i sin, haha jag är bra på att baka.

sen for jag, jacob och petter till saltvik. det är roligt att fara på uppdrag :D det är det roligaste nästan med hela praktiken. vi bjussades på 10000 olika kaksorter och satt ute i solen i t-shirt, även fast jörgen tvingade mig att ta jackan på mig när vi for (haha) nå vi slutade i västra saltvik till slut så zandra skjutsade hem mid direkt. nu ligger mina grejer och väskan och allt på redaktionen tills imorgon. nåja. ikväll kommer mitt och yasmines uppslag i tidningen. artikeln finns också att kolla på nätet (klicka på ordet and you're there!) om man så behagar. eller så läser man tidningen ikväll, fast jag vet inte hur det ser ut ännu så jag håller på biter sönder naglarna.

kan ju passa på att länka till redigerar-jessicas blogg. läs inlägget "tillvaro på svaj" :D

____________________________________________________

GNUUUU nu är jag arg och sur och förtvivlad. varför satte ni blåa rutor bakom dom när ni ändå inte hade dom bakom det som var överexponerat och verkligen BEHÖVDE det? vad tänkte ni med? bööööööl...

Inga kommentarer: