tisdag, maj 24

B DAY


Äntligen börjar jag fatta att jag flyttat för sommaren. Det behövdes två nätter med slingrande på Joel, familjemiddag och ett ordentligt Hagaväder för att inse det. Men det finns inget ställe jag hellre firar min tjugotvå-årsdag på än ett blåsigt Hagaslätten. Tjugotvå år, det känns förvånansvärt bra.


Jag älskar att fylla år! Helt fånigt mycket faktiskt, trots att jag börjar nå en sådan ålder där jag kanske räknas som vuxen. Vad kan väl vara bättre än att få stå i centrum en hel dag, få besök av sina släktingar, sms från gamla vänner och presenter i form av saker man verkligen vill ha?

Jag skulle kunna studsa ur min egen kropp just nu, har fått sådana himla fina födelsedagspresenter! Av Henke och Simon fick jag Lanvins "Jeanne" som jag suktat efter i flera månader, av Joel fick jag ett presentkort på valfri behandling på Mjuk&Len OCH OCH OCH en alldeles fantastiskt underbar Casio-klocka som jag velat ha hur länge som helst och nu aldrig kommer att skiljas från, EVER. Och som om inte det vore nog så fick jag ett väldigt litet kuvert med mycket passande och fint innehåll av min lilla familj.


Nu är det bråttom, ska handlas sushiingredienser, tårtgarnering, duschas, städas, plockas blombuketter och förberedas inför kvällens kalas. Måste hitta en snygg outfit i berget av kläder som ligger på min säng och vill bli invikta i garderoben. Oh dear.

(Och såklart ett stort grattis till Susie Q, min lilla låtsassyster)

1 kommentar:

hanna, förbanna sa...

grattis, Madde! :D