tisdag, maj 10

PRESTATIONSÅNGEST 2K

Ligger och vrider mig i ångest och kan inte sova. Det finns ingen i hela världen som kan göra mig så besviken som jag själv. Och att göra mig nöjd är från början inte ens helt lätt, jag har nämligen vettlöst höga krav på mig själv. I söndags hade vi en riktig heldagskurs med frisören och Pivot Point-föreläsaren Greger Bergfeldt. Tanken var att vi skulle testa på lite knepigare tekniker som vi inte hade vågat oss på annars, och att han skulle guida oss till resultatet. Jag var otroligt peppad dagarna innan, hade gjort planeringar på hur och vad jag ville göra, hade fantastiska kunder och inget annat än helt enkelt jävligt goda förutsättningar.

Och jag har aldrig varit så dålig. Jag skäms så fruktansvärt mycket, speciellt då mina modeller kom med inställningen att de "gärna lade sitt hår i mina händer" att de liksom litade på mig. Men den inställningen möttes de av en en försenad, svettig, stressad och utmärglad brud som stressade mellan tre olika personer på en gång och som inte ens tänkte med sin egen hjärna.

Om mina modeller läser det här: FÖRLÅT. Jag har inte varit såhär besviken på mig själv på otroligt länge.

Och så har jag inte ens Ponnyakuten att lugna ner tankarna med längre..

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Men va? Madde, av vad jag såg tycker jag dina modeller blev supersnygga i håret :) Och sen får man inte glömma att vi faktiskt inte är frisörer ;)

hani sa...

gulle, som jag sagt tidigare, är jag fortfarande sjukt nöjd. jag älskar min färg! o klippningen! du var grejjjjjjt. puss!

Madelen utan e sa...

ni är för goa! och idag känns det lite bättre ändå :) hannuli, du får gärna lägga upp en bild på hur det blev, jag har fortfarande ingen aning!