tisdag, februari 7

BÖRJAR FÅ SVÅRT ATT HINNA MED

Jag ska hinna plugga och Twittra och jobba och lägga upp bilder på Instagram och Facebooka och rebloga lite på Tumblr och smsa lite och Googla och what not. Undra på om man börjar känna sig mör när det ska klämmas ur ett blogginlägg såhär på kvällskvisten. Till på det insåg jag precis ikväll att jag är en ja-sägare och illa däran. På bara en dag har jag svarat ja till fem olika personer. Jag har lovat att göra en Powerpointpresentation, skapa en blogg, göra en header till en annan blogg, hjälpa med ett skolarbete och installera Photoshop på en dator. Dessutom borde jag packa.

Och här sitter jag i sängen med korslagda ben och tittar mig stirrigt omkring i lägenheten.

Hur ska jag ens få sömn inatt?

3 kommentarer:

Heidi sa...

Dags att börja säga nej? :D
(Bra råd att komma från mig som kommer och mutar dej med karelisar ;)

men snart får du ju semester! Det förtjänar du maddsen. Sola lugnt!

Anonym sa...

skola och packa, resten får vänta tills mars :)/puss mamma

Karin sa...

Nej nej nej, så här kan du inte ha det.

1. Vad är din dröm? Vad är det du verkligen vill, vart vill du nå?

2. Säg nej, konsekvent, till allt som inte tar dig närmare drömmen.

Lycka till, och andas, andas!