måndag, februari 27

HUR FAN TÄNKTE NI HÄR?

Alltså, någon är ju tvungen att ta upp det här.

Jag besöker själv inte Xit.nu längre då jag varken läser bloggarna eller bryr mig om vem som går ut på Åland. Men en bekant, vi kan kalla henne Elin, uppmärksammade mig precis om en helt fruktansvärd bild bland senaste helgens vimmelbilder. Och viktigt att poängtera redan här är att jag absolut inte klandrar människorna i bilden för att slicka varann mellan benen och klänga på varann. Sånt händer ju säkert då och då på krogen. Och det berikar säkert den åländska krogkulturen på något sätt. Jag kan inte heller hundraprocentigt förneka att jag klängt sådär på någon för några år sedan.

Men fotografen? Hur ovärdigt är det inte att ta - och framför allt sedan publicera en sådan här bild? Jag tänker mig själv ståendes där, med lite böjda knän för att få en bra vinkel och så vidare. Eller? Och att bilden sedan vandrar hela vägen från minneskortet till förstasidan? Detta är för mig helt otroligt. Vet dessa människor ens om att den här bilden ligger uppe? Och är de helt okej med det? Är det egentligen bara jag som är pryd? I think not. Eller?

Så många frågor.






3 kommentarer:

Anna sa...

Nope - du är inte ensam om den tanken. Seriöst vad ger detta för bild av Åland?

Student sa...

Det är inte första gången heller. Det är många gånger som man skämts över vad som ligger på förstasidan, den som ska sälja in nya besökare..

Lucas Gustavsson sa...

Håller med dig!