onsdag, februari 29

BRYNINSPO

Jag som dessvärre inte blivit begåvad med alldeles för frodiga ögonbryn, har senaste åren utvecklat en nästan manisk noggrannhet och intresse när det kommer till ögonbrynsmålning. Efter att ha testat mig igenom alla möjliga sorters metoder och penslar har jag kommit fram till en metod som är helt fantastisk. Det var egentligen av en slump som jag uppfann metoden en gång när jag råkat ta med mig en för mörk ögonbrynspenna och en ögonbrynspensel på en resa. Egentligen är det ju mer vanligt att använda brynskugga som appliceras med pensel ELLER en brynpenna - men i detta fall var jag tvungen att måla så tunna streck med den bruna färgen att den smidigaste lösningen helt enkelt var att göra det med en tunn pensel. Egentligen skulle jag kunna göra ett inlägg om det någon dag när jag inte ser ut som en förkylningsmonster. Dels för att jag såklart är mycket nöjd med min metod, men också för att den både är enklare och mer hållbar än någon annan metod jag testat. Tills vidare kan vi inspireras av dessa snyggt och naturligt fejkade bryn!


..Vilket himla konstigt inlägg det här blev, känner jag nu i efterhand. Skyller på feberyra tror jag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag vill bara veta mer, berätta mer ! :)

Anonym sa...

Jag vill också veta mer om din metod! ;)

Anonym sa...

Fast tycker nog dina ser lite knasiga ut på bilden i det här inlägget: http://www.mad.ax/2012/02/instagram-v-5.html

Madelen utan e sa...

haha, well, agreed! Till min ursäkt målade jag dem med penna i klassrummet efter att jag hade försovit mig den morgonen :D

HAIDI sa...

den här tekniken har jag bytt till. det sista på slutet ger det lilla extra.
http://youtu.be/tLTAKxv07B8