tisdag, mars 20

praktikant, day two



Idag har varit lite sämre än igår, men ändå roligt. Jag kom dit till åtta, en timme (!) innan yamyam och två (!) timmar innan jakob. nåväl, när vi hade chillat/pratat/nånting i en halvtimme skickade dom ut mig att fota lite på stan (endera ville dom bli av med mig en stund, eller så vill dom verkligen se vad jag går för, let's just hope so) efter en timme på stan höll jag nästan på att pissa ner mig, så jag gick tillbaka och chillade. daniel tyckte att jag skulle följa med jakob och hannes till eckerö så jag skulle lära känna dom, och off we went, till gubben som äger eckerö golf (årets företag, därför reportaget). han var lite obehagligt trevlig mot mig, blinkade och log stort osv. hua nåväl, sen var det lunch, och yamyam och jag for upp till skolan i peugoten och träffade catrin och gisela och såg erica, ove och cathrine. martin ringde mig sen också, dammit jag saknar klassen allready.

efter lunch redigerade jag lite av mina foton och sen frågade en tjej mig (haha förlåt men jag vet inte vad du heter) om jag kunde komma med som fotograf när hon skulle göra veckans panel, det tog inte så länge, behövdes bara tre personer. bilderna blev helt okej, inte skit och inte hallelujapics, jag är glad för det första påståendet. jag var ensam på fotoavdelningen (haha bara en liten utbuktning från redaktionen men ändå) en timme eller så, och redigerade fotona och fixade, läste en glugg som yamyam har skrivit och sånt. sen kom dom tillbaka från var dom nu var och vi pratade lite granna sådär.

sist och slutligen var det bara jag och jakob kvar och jag fixelitrixade med framsidesbilden till veckans åland, frilagde och sånt. hoppas det inte ser allt för jävligt ut, då får jag väl mih en dust av kika imorgon :o oooh mama. börjar 8 imorgon igen, FASTÄN yasmine börjar 9, fast det gör mig ingenting, det är verkligen roligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

ålandstidningen är bezt