torsdag, maj 17

bedtime

nu kom jag precis hem från våran studieresa från MK! jag är på g som fan för att ha varit uppe i.. ja hur många timmar jag nu har varit uppe. sen halv 5 iallafall typ. det har varit grymt roligt, speciellt nu i slutet. haha. jag är övertrött.

började med bussuppplockning från bussgaraget och in mot stan, erica var seg och gick långsamt när vi skulle plocka upp henne för hon har skavsår på båda fötter. och det var ungefär höjdpunkten på den bussresan. vi samlades på terminalen och ALLA kom i tid haha helt otroligt. sen tog vi ålfen över till andra sidan sjön och bussade till sveriges television för vårt första besök. det började bra med att solli blev ertappad med att "tjuvkika" in i genom ett fönster och blev tillsagd typ. haha men hon satte sig iallafall inte på nån rockoko-byrå (internt skämt som fan där).

vi fick komma in till sist och pratade lite innan vi gick på rundvandring i huset som var ENORMT jävla GIGANTISKT alltså. bert karlssons politiker-buddy hade tydligen tappat bort sig i nån av gångarna där för herrans många år sen men ändå. vi gick igenom lite stora coola studios, var in i "lilla sportspegeln" och "fotbollskväll" studion, och gick förbi både bolibompa och efterlyst :D det var ballt.

sen fick vi se en riktig nyhetsändning med rapport och löpa amok i den studion också. jag hade ett gult linne på mig framför en "greenscreen" (alltså den som dom har där väderkartan visas i vädret) och min kropp syndes inte. för alla som inte vet vad en greenscreen är så kommer det kanske nån halvrolig bild någon dag på bilddagboken eller här, haha det var jävligt roligt iallafall. och läskigt.

sen klumade vi lite på soffan och bordet till "gomorron" och lyssnade på lite babbel (mest stod vi vid väderkartan och fjantade oss haha. grymt coolt nästa gång man ser rapport så bara "DÄR HAR JAG STÅTT HAHA" fränt.

sen fick vi fylla våra hungruga bukar med mat, efter ett, enligt mig, aaaalldeles för kort studiebesök. vi åt på nåt ställe i GAL LER IAN hihi. sen stressa tillbaka till norrmalmstorg för möte med hela gruppen (ettorna var också med kanske jag inte har nämt, men nu är det gjort) och sen vandrade vi till musikmuséet och kloinkade i kloinkrummet och jag spelade elgitarr, mums. det var lite barnsligt men ganska roligt för att vara ett museum.

SEN var det äntligen shopping, och jag skulle egentligen inte köpa NÅNTING för att jag INTE har PENGAR men ändå lyckades jag få med mig både en klänning, leggings, halsband, hårspray, parfym, sockor och trosor. suck. förlåt mamma om du läser det här.

sista stället vi stannade vid var ett modernt museum där vi egentligen bara spenderade tiden (det kostade btw 900 kronor för ålands yrkesskola att vi hängde där) mest med att sitta på alla ytor man kunde placera röven på och snacka skit. sen var vi slut som fan och for till kapellskär, rotandes i varandras shoppingkassar och utbristandes "nämen vad fiiiin" , "oj var är den ifrån?" , "fan va najs!" och sånt.

vi kom fram till båten och catrin och jag började redan där bli lite trötta, och satte in händerna i våra munnanr för att känna hur mjukt det är under tungan och pratade och nojsade i allmänhet. erica var störd på grund av det underbart snygga objektet som infann sig i terminalen. sen kom vi på båten och den spårade det ur. jag minns inte så mycket från resan förrutom att allting började med att jag och yasmine stod i parfymen och hon skulle spruta ett sprut med en parfym som var formad som ett äpple, och det kom mer som en fontänstråle än som ett parymsprut. sen är det mest "GUDRUN" "DAJMGLASS" "SKRATT" "FYLLA" "ALPACKOR" "SKRATT" "BOKLÄSNING" "BUSSRESA" "POLISEN" "SKRATT" som blandar ihop sig och blir en enda rolig gegga i mitt huvud som nu är jävligt trött. förresten nu kom jag på. jag har varit uppe i 21 timmar nu.

bedtime?

..som fan

Inga kommentarer: