måndag, maj 7

skinnjackan



jag har varit sur enda sen i lördags för att jag inte hittade någon brun eller svart skinnjacka som jag ville ha. den enda i hela stockholm som jag hittade var ljusbrun/gråaktig och den är fin i modellen och passar och är helt sådär okej fin, men jag ville ändå ha en brun brun brun. enda tills nu när jag öppnar min veckorevyn som kom på posten idag och läser insändarbrevet "svart eller brun skinnjacka?"

"hej! vilken färg ska man satsa på om man har bestämt sig för att investera i en skinnjacka nu i vår?

EBBA: jag älskar att trenden med skinnjackor stannar kvar även i år. inget "klär ner" en klänning lika effektivt som en tight. kort skinnjacka. satsa absolut på en brun. mellanbrunt/kolabrunt är tveklöst färgen som matchar flest oufits. dessutom är brunt fräschare nu på sommaren. svart är lite vintrigare."

okej inte för att man kan förlita sig på ebba von sydows ord sådär bara, men jag vill verkligen tro på henne just i det här fallet haha så då gör jag det. jag ska fan va nööjd med min skinnjacka fastän den har lite skönhetsfläckar och är beige/grå/kolabrun!

idag har varit en skön dag. vaknade först vid 5 för att känna mig som en överkörd mårdhund och kollade mig i spegeln - ingen positiv överaskning precis haha. somnade om och sov till 10 i 2, duschade och åt, sen var klockan åtta typ. haha snacka om vilodag. regnade gjorde det när jag vaknade också, så det känns inte som jag har missat så mycket heller. imorgon kommer jag nog ut ur huset dock, be afraid!

Inga kommentarer: