tisdag, januari 29

nervsläpp


bild av protogeny @ deviantart

jag har varit till MKAB sex gånger på två veckor nu på sistone, eftersom både pernillas och giselas datorer har gett upp på olika sätt. jag har i hemlighet skrattat lite och dragit på munnen av självgodhet eftersom min egen dator har funkat utmärkt. men igår när jag flyttade hem från stan till saltvik, och satte igång datorn var det som om helvetet bröt loss.

den är så trög så när jag öppnar photoshop, hinner jag fara via matkroken och köpa vindruvor, komma hem och skölja dem, se en film och sen redigera bilden. vilket i sin tur tar ett halvår, eller åtminstone hela natten. nej nu ljög jag. photoshop funkar knappt ens att öppna. men word var ungefär sådär segt när jag skulle skriva svar till veckans panel. är svaren kassa så skyller jag på att jag var arg när jag skrev.

however, nu håller jag på och lägger över det jag vill ha kvar till externa och sen satan ska den få sig ett och annat. det som stör mig mest är att jag nu inte kan arbeta med varken mitt examensarbete eller med cobra magazine hemma! inte så jävla stabilt med tanke på att det är en vecka till deadline på tidningen och ungefär två veckor för examensarbetet. hey, great!

nu ska jag dricka körsbärste. mmm yum

Inga kommentarer: