torsdag, december 2

kan. inte. sova.

bästa promenad: runt slätterna på hagaringvägen ner via båthusen och genom skogen via maddis torp.
favoritgata: idrottsgatan är den enda gata jag har någon relation till, så jag har nog ingen favoritgata.
favoritdrink: för mig spelar det inte så stor roll hur de smakar, bara den är snygg. och whiskeyfri.
äter lyxmiddag på: indigo? är ingen erfaren lyxätare, ännu.
bästa mikromaten: mannagrynsgröt, alla gånger!
fikar gärna på: julius på åland eller hembageriet i vasa, bara för att man kan sitta på en hög stol i fönstret och titta ut på alla människor på gatan utanför.
bästa lunchställe: eat-sallad på eat en riktigt het julieftermiddag.
 

bästa brunchen: hemma framför ett stort uppdukat soffbord med våfflor, smoothie, juice, frukter och tända ljus.
bästa kaffet: alltså åh, ärligt talat är nog vaniljlatte det bästa jag vet i kaffeväg. innehåller kanske inte så mycket kaffe. but still. kaffe.
bästa baren: gringo i vasa, åbben på åland.
här bjuder jag mamma på middag: hemma!
här bjuder jag pappa på middag: hemma också.
senaste Stockholmsupptäckt: var väl kanske att topshop öppnar nytt?
 

senast sedda teater-/dansföreställning: räknas det här?
senast sedda utställning: min lärare gabriellas konstutställning på ett bibliotek här i vasa.
en bra gåbortspresent: gillar bäst att plocka vilda blommor själv, men på vintern blir ju det lite knepigt.
favoritlyxartikel: det är inte bara min favorit, jag älskar estée lauders idealist av hela mitt hjärta.
läser just nu: en hel massa nyfunna finlandssvenska bloggar. till exempel matts och malin.
läser helst: på stranden, felvänt i soffan, på rygg på golvet eller brevid joel.
favoritmärke: är lite av en acne-lover nog. 
favoritskor: den här månaden ligger nog mina blommiga doc martens lite högre på listan än alla andra.
 

klädkonto per månad: kan variera nåt enormt. allt mellan 7 euro och 300 euro? typ? ish?
dricksprocent: betalar oftast med kort, och får dessutom oftast skitdålig service (vet inte vilket som beror på det andra dock, eh)
motionerar: inte så hemskt mycket efter att jag tagit upp bilen till vasa för att överleva kylan.
mest överskattade affär: gina tricot
Det dyraste jag har köpt: min bil? datorn? kameran? nåt av dem. tror nog bilen vinner.
favoritprodukt på alko:det där rödvinet med en känguru på.. vad heter det nu igen.. ah, yellow tail!
favoritprodukt på apoteket: tror nästan att jag aldrig köpt något på apoteket. det enda jag kan minnas är dagen-efter-piller som jag köpte åt en kompis för två år sedan. så kanske dem då, de verkar ju vara himla bra att ha ibland.
bästa fyllekäket: det VAR helt klart hesburgers vegeburgare innan den spårlöst försvann från menyn. nu vet jag inte någonting längre.
lyssnar på: min egen puls och min klocka på väggen som närmar sig tre otäckt snabbt.
bästa förfestmusiken: har inte varit på en förfest på så länge att jag minns knappt vad det är, det är något man gör innan man festar va?
 

senast gnolade: alltså eh, "hurt" med christina aguilera?
mitt sämsta köp någonsin: inga köp är dåliga köp, det går väl att sälja vidare om man inte gillart. (the words of a true spender, ah?)
senaste impulsköp: ett stort mumintroll i jeanstyg för fyra euro från en loppis.
senaste fyndet: det är nog fortfarande min acne-lookie-skjorta som jag fick för 70 cent på en loppis.
fulaste klädfärg: jag klär verkligen inte i brunt. trots det hade jag ett halvår i mitt liv där jag klädde mig nästan enbart i den färgen. dumt.
i dvd-spelaren/datorn: mad men.
användbar pryl: min macbook pro.
mode jag aldrig vill se igen: you can never say never
Värsta huvudbonaden: haha, keps med böjd skärm!
 

favoritaccessoar: vill jättemycket ha en mulberry baywater just nu, men om det inte räknas så kanske min stora nya genomskinliga plastring från gt.
bil/transportmedel: min fina, fina, fina, fina mazda 323 neo
återvinner: nä-äe
hejar på/håller på: mig själv, annars skulle jag nog gå under endel dagar.



nu ska vi se om jag kan lyckas få någon jävla sömn den här natten. ser illa ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

men Madde, vad gör du uppe denna okristliga tid?? puss mamma

Madelen utan e sa...

kan du inte läsa? jag kunde ju inte sova! :(

Johanna aber sa...

hur gör man mannagrynsgröt i micro!?!? känns som en helt ny värld öppnade sig för mig.

Madelen utan e sa...

jag menar det, fantastiskt eller hur? bara googla "mannagrynsgröt i micro", piece of cake.