lördag, december 11

tänk om man bara kunde se sitt liv ett år framåt

vad jag skulle ha kunnat bespara mig själv många jobbiga timmar för exakt ett år sedan. läste vad jag
hade bloggat i fjol den elfte december och fick värsta svallvågen med känslor över
mig. minns hur jag hade ångest över vad jag gjort på arken, minns hur jag trodde att jag aldrig skulle orka
plugga på högskola, minns hur jag trodde jag skulle få underkänt i hudvård, och minns kanske allra bäst
hur jag trodde att jag skulle vara singel i många år framöver. herregud vilken enorm skillnad det är på
mitt liv nu och så egentligen. fast egentligen inte alls. hade ingen aning om att skolan skulle bli så enormt
mycket lättare, att jag skulle bli kär i joel sundström och att allting med jobbet skulle ordna upp sig på ett
mycket bättre sätt än jag någonsin vågade föreställa mig.

tänk om någon hade sagt till mig för ett år sen att "om ett år kommer du att vara head over heels kär i en
av de killar som du just börjat känna, du kommer ha ett distansförhållande där du slösar alla dina pengar
på tågbiljetter, du kommer ha bytt tidning från ålandstidningen till nya åland och julafton kommer du
spendera både med din pojkvän och din familj."

hade nog garvat då.

Inga kommentarer: