tisdag, december 6

HUDVÅRD

Något som mina tankar cirkulerar kring en väldigt stor del av mina vakna timmar är hud och hudvård. Det nästan bästa jag vet och också mitt bästa tips mot torr vinterhy är att tvätta ansiktet med både precleanse, cleanser och peeling när man kommer hem och sedan lägga ett tjockt lager fuktgivande mask och låta den sitta på tills morgonen därpå. Speciellt skönt känns det när man tuktat tåg de senaste sex timmarna och inte fått tvätta sig enligt sin framarbetade vardagsrutin på hela helgen.

Något som står högst upp på min hudvårdsönskelista den här julen är Estée Lauders Idealist. Prövar man den en gång är man fast för alltid. För att finna ord om denna magiska produkt använder jag mig av Kicks eminenta beskrivning:


"Små skönhetsfel i huden minskas omedelbart, synliga porer, rödhet, torrhet och feta områden försvinner. Används varje dag, morgon och kväll, under fuktighetskrämen. Lämnar huden silkesmjuk och perfekt."

Inga kommentarer: