måndag, december 26

MY DAILY ROUTINE


Som den stora hudvårdsjunkie jag är, består min morgon- och kvällsrutin av ganska många olika hudvårdsprodukter. Först tar jag bort ögonmakeupen med Dermalogicas Precleanse (magisk produkt som tar bort vilken vattenfast mascara och lösfranslim som helst på ett ögonblick!), sedan tvättar jag ansiktet med ljummet vatten och en cleanser för normal hy innan jag peelar med peelingen jag redan puffat för förut: Daily microfoliant. Sedan följer ögoncreme, mask och ansiktsvatten på kvällen eller Idealisten och en moisturizer för torr och känslig hy om det är morgon. Och såklart, ett svep med mirakelprodukten Neulash på övre fransraden.

Och det här är alltså en helt normal dag för mig. Just nu när jag har haft lite problem med torr och inflammerad vinterhy så vill ni inte veta hur rutinen ser ut. Joel mumlar om häxbrygder och häxblandningar när jag blandar collagenserum och overnight clearing gel hit och dit. Var ju till kosmetolog för en vecka sedan och diskuterade vad jag skulle kunna göra med min hy. Det värsta med att vara en utbildad hy-nörd är att kosmetologen ofta reagerar som hon gjorde förra veckan.

"Det där har nog du bäst koll på själv" svarade hon.

Inga kommentarer: