fredag, mars 9

VIETNAM DEL 2


 View from a boat


En underlig samling av människor


Den där jävla hatten


Blev lätt beroende av Litchi under resan


.. tur att det såldes av tanter runt varje hörn


Trafik i Ho Chi Min, helt jäkla bananas


Många strandpromenader blev det


Till och med Henke måste hålla med om att den här fisken är urgullig?


Thailandsviken i motljus


Moas och mitt rum


Var helt magiskt ljus vissa kvällar


.. alldeles rosa och mjukt


Marknadsmat


Vi köpte pärlörhängen så det sjöng om det


1. Vår favorit frukttjej 2. Mekong-views

Lunch på hotellets restaurang


Moa fyllde sexton år


Efter värmen så saknar jag nästan färgerna mest


Svalka i havet var nödvändigt, då vi inte hade någon pool


1. Utsikten från vår veranda 2. En trött hund som kunde kosta flera miljoner Doung


Kusten mot Kambodja


En lokal kvinna torkar bläckfisk i solen


1. Frukt i oändliga mängder, mitt paradis 2. Morgonmarknadshöns


Oidentifierad frukt


Den brutalaste köttmarknad jag sett


En lycklig shoppingtant sålde grönsaker


 En annan sålde ankor ur en cykelkorg


Mamma på morgonmarknad


Den lokala skräddaren


Plötsligt gick vi förbi en dam som satt och matade små ankungar


Vill inte veta vad som skulle hända med dem


Antagligen VÄRLDENS sötaste tant?


Nycklar


Och mannen bakom dem


Mandariner som smakade otroligt surt


En hamn i Doung Dong

9 kommentarer:

maestro sa...

haha, de prickiga byxorna!!! <3
och tanten!!! <3

väldigt vackra fotografier maddzo!

Ylva sa...

Otroliga bilder!!! Lite jobbigt att titta på dem när man fryser här i Norden....

Madelen utan e sa...

Tack så mycket brudar!

Mimi sa...

Sista bilden är helt fantastisk!

Hon predikar lika brinnande om glädje som om sorg sa...

Mycket fina bilder du har tagit måste jag säga. Speciellt tycker jag om Trafiken i Saigon som du lyckats med bra :D Helgalen trafik är de men tycker de är svårt o fånga sånt på bild...

Madelen utan e sa...

Tack, ni vet inte hur mycket det värmer, speciellt när man har en dålig dag.

Catti sa...

Jätte fina bilder verkligen :) Har själv funderat på att åka till Vietnam någon gång. Men ja måste fråga ärligt, är det värt att sätta pengar på en resa dit? Tänker mig Thailand fast utan turismen. Men när du sa att maten var vidrig - jag som oftast söker matupplevelser när jag är på resa :( Kan du ge några plus och minus? Kram! :)

Muumisaurus sa...

alltså madde. Du har nog en gåva. Jag ska kidnappa dig o fara på något fantastiskt reportageäventyr nånstans. Med dina bilder skulle jag kunna skriva om skalbaggar i Indonesien och det skulle bli en hit!

Bobby sa...

Jätte vackra och snygga bilder madduss! Ser ut som ni hade en jätte bra semester! :):)