onsdag, mars 14

WAX ON WAX OFF

Idag är skolan i sitt esse. Det är vaxning på schemat och alla hade odlat hår för fulla muggar. Själv är jag, som det kanske framgår även här i bloggen, aningen skönhetsmasochistisk och vaxar mig själv både i armhålorna (haha kommer ni ihåg när jag lade upp en bild på en vaxremsa här? Sweet memories) och ben till vardags. Helt fantastiskt att få ligga på rygg och få det gjort av någon annan, i detta fall Susie. Det här gör vi till en tradition tycker jag. Den helt klart bästa stunden på dagen var när jag fick vaxa Susies armhålor. Total satisfaction! Om någon vill komma till Vasa och vaxa sig så är det fritt fram att anmäla sig. Det här är verkligen min grej. Hur nu att avlägsna hår från andras kroppar kan vara ens "grej"..



3 kommentarer:

Silje sa...

vad använder du för vax? :)

Madelen utan e sa...

Märket vi jobbar med i skolan heter Hairaway, men idag var första gången jag använde det. Överlag har jag aldrig jobbat med varmvax förut. Hemma använder jag Veet kallvaxremsor, funkar hur bra som helst för mig - men av vad jag har hört funkar det inte lika bra på lite grövre strån?

Emma sa...

Du får gärna vaxa mig när jag kommer och hälsar på ;) men inte med kallvax det har jag riktigt dåliga erfarenheter av! När ska vi skypa? :) puss