måndag, februari 18

annie leibovitz

ibland tvivlar jag på vad jag vill göra i framtiden. men när jag ser fotografer som annie och såna som fotar för vanity fair blir jag så jävla säker på att jag vill fota.

se tillexempel på den här bilden på john lennon och yoko ono. tagen den åttonde december 1980. bara några timmar efter att den här bilden är tagen, så mördades john lennon utanför sin lägenhet i new york. mäktigt. jag vill också vara med och skapa historia.

för det är exakt det foto handlar om. att skapa historia. vad hade historiaböckerna varit utan bilderna? och vad hade skvallertidningarna varit utan sina fotografer? det är fan det viktigaste yrket i världen. och jag vill också vara med där bland de stora. men haha jag kan ju drömma.

1 kommentar:

mari sa...

its good to have a dream, it keeps you going... seriously!