måndag, februari 18

jag ska börja promenera



igår var jag ute och gick med mamma. (bör noteras: min mamma går som en speedad älg med en tropp jägare i hälarna) och se på fan, idag har jag fruktansvärd träningsvärk i rumpan! ingen annanstans på kroppen, men i rumpan. känns som ett utdraget skönt sendrag. nu ska jag börja göra såntdär oftare. att gå är ju inte jobbigt liksom. jag checkade in en lista på expressen som skulle få en peppad

1. Skaffa dig ett par stadiga och bra skor.
det borde inte vara något problem. skor har vi gott om hemma. mamma har säkert något stadigt par om jag inte hittar i mitt eget skåp i farstun.

2. Skaffa dig en riktigt bra stegräknare. Mät hur mycket du går varje dag i en vecka. Öka med 10 procent de följande två veckorna.
det här går ju bra! mamma köpte en stegräknare förra veckan! den kan jag ju låna.

3. Börja försiktigt och utöka dina promenader successivt.
detdär läser jag mellan raderna. det är nog mest riktat till dedär riktiga tjocksmockarna som är med i 500kiloskliniken. jag vill ju ha träningsvärk!

4. Skaffa dig en promenadkompis. Det är bra att ha en stödperson de kvällar vädret är dåligt och tv-soffan drar.
ännu en enkel punkt. mamma har en perfekt roll som dragkrok (läs första raderna i inlägget)

5. En kvällspromenad ger bättre sömn.
jag som inte somnar före 0100. det är ju underbart. kanske jag orkar vakna på morgnarna också

6. Anmäl dig till en promenadgrupp. På många håll i landet finns det organiserade promenader med eller utan stavar.
hrm, detdär kan vi låtsas att vi inte läste, okej

7. Städa till musik, det blir roligare och du rör dig mer.
been thee done that

8. Minska tiden du sitter stilla, exempelvis framför tv:n eller vid din dator.
där hade vi en liten krånglig punkt. sinni det är ju sådär att mitt jobb och min utbildning kräver några timmars sittande framför datorn. men jag ska korta ner på slöphotoshopandet och bilddagbokandet då.

9. Dansa! Kul för både kropp och själ.
no problems.

10. Börja medpromenadmöten på jobbet, välj ett lunchställe en bit bort. Organisera arbetsplasen så att du måste resa dig ibland.
finns det folk som verkligen sitter HELA dagarna? låter ju tragiskt

Inga kommentarer: