torsdag, augusti 5

jag har ingen lust att skriva en krönika och det ser ut som jag jobbar om jag slår på tangenterna:

favoritdryck:
mammas hemgjorda hallonsaft med is
äter lyxmiddag på:
hos farmor
äter budgetmiddag på:
hesburger? älskar pinsamt nog deras vegeburgare
favoritgata:
svårt, men jag gillar alla sötfula gatunamn på åland. typ smultronvägen sikvägen, genvägen, bättringsvägen eller pastellgränd. hur sött?
favvosajt:
www.mad.ax
här bjuder jag mamma på middag:
hemma hos mig? inte för att det har hänt men det kanske borde.
favoritförort:
räknas godby?
fikar gärna på:
julius. jag gillar julius.
bästa film jag sett på länge:
en film på elins iphone som hon gjorde i smyg en gång när jag var arg. den måste fan visas för allmänheten, den är grym.
bästa lunchställe:
helt klart nyans kök när vi får catering (och det får vi igen från och med måndag!)
favoritråvara:
avocado, gills det?
favoritdjur:
väldigt varierande. häst eller hund probably.
bil:
mazda 323 neo
världens bästa nu levande konstnär:
jag gillar my longley, hon är ball
favvoskor:
mina svarta topshopheels.
det dyraste jag köpt:
min nikon D700, tätt följd av bilen och macbooken
mode jag aldrig vill se igen:
cameltoe-snitt på byxor och highwater-byxor. gillar inte byxor.
favoritprodukt på alko:
zebravin, som jag inte minns vad heter
bästa fyllekäket:
åt nyligen en kyckligrulle på shandiz som inte vad helt tokig
dansar helst till:
daft punk, eller egentligen det mesta.
senaste gnolande:
salem al fakirs "4 o'clock"
senaste fyndet:
mina vintagebrillor
bästa förfestmusiken:
blandade spotifylistor från alla festdeltagare
reser helst till:
vart som helst bara det sker pronto
bästa färdigmaten:
pirkkas parmapizza
en bra gå bort-present:
självplockade blommor
favoritlyxartikel:
gillar parfymer, antar att asta fått in mig lite på det spåret. de får gärna ha såndär gammaldags pumpdyna också. skulle faktiskt vara helt kul att designa parymflaskor.
älsklingsljud:
någon annans lite för hårt bultande hjärta
senaste upptäckt:
joel har fräknar på armbågarna! hur sött är inte det?
bästa sunkhaket:
finns det bra sådana?
värsta huvudbonaden:
skärmlös keps
mitt sämsta köp någonsin:
finns jävligt många. men kanske nåt par för små skor eller eller gymkortet för maj som användes tre gånger.

nu tänker jag dra hem från jobbet, au revoir!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag lite efter här, vad är highwater-byxor?

Madelen utan e sa...

anonym:, beskåda highwaterbyxorna: http://www.swedencountrystore.com/images/prod_img_large/vg_byxor_hattar/PICT0652.JPG

catrin, alltså ja, pösiga chinos eller tights som dras upp alldeles för högt så de skär in i röven och bildar cameltoe. very populärisch under typ åttiotalet. sen spände man ett tunt bälte i midjan så hårt det gick och sen GICK MAN UT så. galenskap.

Unknown sa...

Har du aldrig vart på ett bra sunkhak?