söndag, november 7

mat - en ond cirkel

det här med mat och att äta är en jävla ond cirkel. har inte ätit knappt någonting alls på hela helgen
eftersom jag inte haft någonting hemma och butikerna var stängda igår. men efter att man varit utan
vettig mat i två dygn så tappar man till slut aptiten, så det var inte så farligt som det låter. fick faktiskt
riktigt släpa mig runt i butiken minst tre varv för att hitta något jag över huvudtaget kunde tänka mig
att äta när jag var och handlade idag. fick till slut bli tre riktiga safe cards: couscouswok med
grönsaker, tortillini och smoothieingredienser. väl hemma fick jag trycka i mig couscouswoken och
sedan tvingade jag i mig en pannacotta till efterrätt.

..det skulle jag aldrig ha gjort. nu är min aptit nog fan tillbaka på alla sätt och vis. får hindra mig själv
från att öppna kylskåpet när jag går förbi, och magen kurrar ständigt. skulle aldrig ha börjat äta igen,
det är ju skitjobbigt att gå runt och vara hungrig hela tiden.

1 kommentar:

ida sa...

HAHA! vilken rolig biild!! :D och madde.. du måste äta! lite hela tiden helst.