måndag, oktober 31

SVART HUMÖR

Det är ingen bra idé att skriva lärdomsprov med PMS. Leta artiklar i databaser som inte finns, och som aldrig kommer finnas. Försöka skriva något som jag inte förstår mig på och aldrig kommer förstå mig på heller med den mängden handledning som min skola erbjuder. Man blir klokare av att stanna hemma och bita i kudden än att gå på handledning med min lärare i ämnet.

Det tog ungefär två timmar av detta databassurfande och sen var humöret svart. Jag stör mig på allt från tjejerna som stickar halsdukar på TV till mitt hår som ligger platt på huvudet och att mina naglar klyver sig till att det är dammigt på Joels skrivbord, att solen skiner utanför fönstret och att mitt ena BH-band skaver lite.

En sådan härlig dag! Skulle kunna tänka mig att banka något mot en betongvägg. Förslagsvis mitt eget ansikte.

Forskning och utveckling my ass.

2 kommentarer:

ida sa...

Madax! Var fasiken hittar man dom där vetenskapliga artiklarna?

Madelen utan e sa...

Idus! Jaa, jag kollade alla rekommenderade sökplattformar och ändrade konstant på mina frågeställningar enligt artiklarna jag hittade. Kollade också arbeten inom ungefär samma tema och kollade deras källförteckning. Men det var ett helvete!