onsdag, januari 13

hejdå julklappspengar

Photobucket

hej ett försök till att rädda min förskräckliga vinterhy. jag har inte haft någon vettig hudkräm på tre veckor
nu, och eftersom min dermalogicabeställning krånglar lite har jag ingen aning om när jag kommer få
kunna börja tvätta mitt ansikte med bara en enhetlig serie produkter igen. tills vidare funkar det bra med
ole henriksen-tvätt och id:s skin rev-er upper som hudkräm. en ny foundation passade jag på att köpa
också, så nu ska jag förhoppningsvis slippa vara lite för mörk och rosa i hudtonen imorgon på vår första
lektion av grundkursen i foto. jag känner mig måttligt motiverad med tanke på att jag inte har någon vettig
fotokurs på betyget och därför knappast kan få den till godo trots att jag både jobbat som fotograf och har
det som hobby. hoppas just nu på att bli blown away av häpnad, helst för att lärarinnan (ja det är en brud,
fan vad schysst) förhoppningsvis är så jävla bra att jag vill gå kursen ändå. vi får se imorgon.
nu tänker jag gå och lägga mig.

4 kommentarer:

Elin sa...

hördu mad, har du något kvar av din gamla i.d. foundation kan väl jag få köpa den? funkade bra med min hudton vad jag minns från nyår.

Madelen utan e sa...

lenin: nåå den är nästan slut så det är nog inte mycket att köpa, ajm afrejd

Madelen utan e sa...

nu har jag fairy light, och innan det hade jag medium. så ja, den är sjukt mörk om man jämför! men den hade jag ju till min sommarhy också, och då blir jag betdligt mörkare. men du har nog rätt med det där rosa gul gul rosa. fair, fairy light, light tror jag ordningen är - men jag har ingen aning och orkar inte kolla upp. har du fair eller fairly light?

Elin sa...

din medium funkade ju finfint till min vinterhy. undrar vad jag måste ha till min sommarhy. :P haha. längtar tills jag betalat den satans datorn, då blir det ansikstshopping! (det där lät ju helfel men ja..)