torsdag, januari 28

told you so

jag kände för fan på mig redan när jag satte mig på färjan, eller egentligen redan när jag
vaknade på morgonen hos fanny, att gårdagens resa skulle bli intressant på ett eller annat sätt.
dock hade jag ingen aning om att jag skulle lyckas hamna på en försenad färja, utan fungerande
mobil, och att vasabussen skulle vara den enda anslutningsbussen som inte skulle vänta snällt i
hamnen. vad jag heller inte hade någon aning om var att jag skulle vara tvungen att stå ute tjugo
minuter i snöstormen och vänta på en taxi som viking line var vänliga nog att betala, för att
sedan ta mig till leonard, emil och gustav för att sova. tack vare att jag hade datorn och internet,
som faktiskt fungerade i stötar om tio minuter, kunde jag via msn få tag på fanny och leonard
och på så vis fixa sovplats i åbo.

det konstiga med gårdagens alla jävla problem, förseningar och omändringar i planerna - är att
det faktiskt var sjukt trevligt att hälsa på hos de där pojkarna, och att jag faktiskt inte är så jävla
bitter trots allt. jag överlevde en aningen intressant åktur med färjan - som faktiskt är en
berättelse i sig. jag tar och beskriver den med gårdagens facebookstatusar tror jag. för att göra
en lång historia kort liksom.

Photobucket

Photobucket

nu ska jag sova mot fönsterrutan och hoppas att dessa sex timmar passerar smidigt och fruktansvärt snabbt.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Hej på dig! Fy vilken mardrömsresa.. Du har btw fått en award av mig. Kolla min blogg :)