fredag, januari 15

oh lord wont you buy me a mercedes benz

just nu är det jävligt tungt att bo i vasa. det är metervis med snö utanför dörren
och mitt enda färdmedel är min tähtipyörä
. att cykla till stan tar ungefär dubbelt så
länge som förut, och jag funderar på att över huvudtaget sluta fixa mitt hår och ha det i knocka
resten av de kommande månaderna. det är liksom ingen idé att föna håret och spraya det, för
när man cyklat till stan (och vi ska inte ens prata om att cykla till skolan) så ser det igen ut som
när man precis vaknat och inte ens gått i duschen ännu. okej att vi har det långt till skolan, det
har nästan ändå alla i klassen, men att ha så långt till stan att man faktiskt måste förbereda sig
mentalt och ta sig i kragen flera gånger om bara för att orka cykla in till city.. då är det inte bra.

och ja, orsaken till att jag inte har bilen här är att jag varken har något garage eller någon
motorvärmare. inte nog med att jag skulle vara tvungen att gräva fram den ur en enorm snödriva
och skrapa rutor varje morgon, utan dessutom skulle jag behöva pina igång den varje gång
dessutom. någon som vill bygga ett garage åt mig, eller alternativt köpa mig den här
swarovskibeklädda mercedesen?

1 kommentar:

erica sa...

aaawww, jag saknar dig också älskling! och jag älskar dig med!