fredag, februari 12

the blogglista

sådär, nu är äntligen min blogglista tillbaka, ny och uppdaterad med nya talangfulla, intressanta
eller bara snygga människor, men med de gamla godingarna kvar. haha. jag känner mig faktiskt
skyldig av en kort presentation av varje blogg i senast-uppdaterad-ordning (ska försöka hålla
mig riktigt kort, vi får se hur det går):

Photobucket

the filippa = en blogg som jag hittade här om dagen via elin. en danska som går i åttan i
högstadiet och berättar om sin vardag och sitt modeintresse med en canon 50d. mysig blogg.

Photobucket

ffffound! = behöver kanske ingen further presentation, det gör de bra själva: an inspirational
image-bookmarking experience, helt enkelt

Photobucket

hanna, förbanna = hanna är 19 år gammal/ung, bildar tillsammans med sami det sötaste
paret på åland, tar dagarna lite som de kommer och har en hemskt söt blogg som jag gillar.


bloggen utan namn = mys blogg saknar ett namn men är proppfull med fina fula underbara illustrationer.

Photobucket

emsedge = jag är, liksom kanske resten av modesverige just nu, lite kär i både emmas bilder
och emma själv. stilrent, skön ihopsättning av outfits och en av de bästa skogarderoberna.

Photobucket

anna h = kan man skriva en intressant blogg om livet i mariehamn, så kan man skriva om fan
vad som helst. anna är inte rädd för att säga vad hon tycker och har den finaste länkliste-layouten.
och så gillar jag hennes musiktips.


cecilia ekman = cissi går i min klass, har det finaste håret, bloggar om fina bilder, sin vardag
och sitt jobb. hon är också helt suverän på make-up, som kan beundras i kommande maderiellt.


ida törnroos = ida går också i min klass och bor alltså här i vasa, men mestadels av tiden
befinner hon sig nog - åtminstone i tankarna - i london.


carolines mode = var min favoritblogg ett tag, men har hamnat i skuggan av andra, nya
bloggar. dock är stockholm streetstyle fortfarande min favorit-streetstyleblogg.


hello tiger! = den finaste finlandssvenska bloggen jag sett. ger både cravings och inspiration.


erica österberg = erica bor tvärs över viken till väster från mig. störande nog är det så pass
långt till henne att jag inte kan delta alls lika mycket i hennes dansande liv som jag hade velat.


elin eriksson = lenin är min partner in crime, och bloggar för det mesta med bilder som hon
inte anger källorna till - vilket antagligen en vacker dag kommer leda till hennes död. men
bloggen är fin, och elin också, check it out.

Photobucket

stylorectic = är också en ny upptäckt. brud från österrike som klär sig helt jävla galet. man
kan liksom inte riktigt placera om man tycker att det är snyggt eller fult. ger mig inspiration.

cat = catrin har äntligen skaffat blogg igen efter ett allt för långt uppehåll. catrin skriver om sånt
som alla tänker men ingen orkar/vågar/vill skriva om. ibland plockar hon även upp sin 400d
och visar bilder ur hennes och dexters vardag.

johhhi = johanna lärde jag känna i somras när vi båda jobbade för ålandstidningen. inte nog
med att hon också älskar hansons i will come to you, hon är dessutom fotointresserad, en
sjujäkla skribent och ofantligt cool.

hanna tuomela = hanna är sötast i vasa tror jag. och har en fräsch och fin blogg där hon
bloggar om sina tankar, fina saker och såklart om sin saknad efter sin soldat.

michaela forni = michaelas blogg har jag ju läst i fyra år nu. måste ju säga en hel del. på tal
om michaela så gillar jag, till skillnad från jävligt många andra, faktiskt glamourama. hittar
inget att störa mig på alls med det programmet faktiskt. bra rätt igenom.

Photobucket

marcus borenius = ååh vad det är roligt att se någon utvecklas så snabbt och i så rätt
riktning. varje gång jag går in på mackans fotoblogg hoppas jag på en ny uppdatering. det har
varit rätt skralt med sånt, men bättrar sig successivt. fina, genomtänkta bilder helt enkelt.

i'm your love and misery = hanna är en internetbekant som jag tack vare min flytt till
vasa, nu också har gemensamma vänner med. hon är modell för papper, otroligt söt, har precis
gjort klart sin första kollektion och skriver en blogg som jag inte riktigt får nog av.

walk on the wild side = catti driver tillsammans med sin syster secondhand-webbshoppen
syster retro, som jag bland annat tipsade om i maderiellt för några nummer sen. gillar syster
retro, och gillar cattis blogg.

Photobucket

mona sedghi = mona har nåt speciellt, men svårplacerat i sina bilder som jag gillar som fan.
det kan vara allt från en känsla, fina färger, en vinkel, ett ljus till hennes fabolous self.

Photobucket

petra silander = behöver jag skriva nåt egentligen? ålands egen lilla stolthet, åtminstone
min. gillar mest att se hennes bilder från alla plåtningar (no shit?), men bruden bor ju i paris,
så allt är ju av värde för en frankrikefetischist som mig själv.

3 kommentarer:

Anna H sa...

Aw, tack :)

hanna, förbanna sa...

hihi :*
vad fin du gjort din blogg!

Hanna sa...

OJ! det här har jag på något konstigt sätt missat! tack snälla du, så glad jag blir!:) men sötast i stan kan jag nog inte hålla med om! 8)