onsdag, februari 3

rosa parfymer, turkosa naglar och kanske världens fulaste kakel

efter vissa påtryckningar från olika håll har jag äntligen tagit tag i mission
lägenhetsvisning á la blogg
. eftersom vår lägenhet under en längre tid nu haft en
inredning som snarast kan jämföras med en cirkus morgonen efter en
föreställning
eller arken klockan 04.00 så har det inte direkt varit aktuellt med någon
rundtur. dels för att mamma antagligen hade satt i halsen, och dels för att ja, man har liksom
inte sett lägenheten för kläderna. för det är faktiskt våra kläder och skor som
ställer till det
. vore det inte för dem så hade det varit betydligt mycket lättare att hålla
ordning. men nu har jag tagit tag i städandet ordentligt. eftersom jag bara har skola två dagar i
veckan ansåg jag att det nog är nu eller aldrig som jag faktiskt har tid och ork att.. ja, få någon
slags ordning här innan henke mamma ringer saneringsnämnden.

igår började jag detta mission med den vidrigaste av alla utrymmen: toaletten. och nu är det
så sjukt jävla rent att man typ skulle kunna äta från toaringen. jag funderade faktiskt på att ta en
sån bild, men sen slog det mig att det nog hade varit retarded även för en sån som mig, så jag skippade det.

Photobucket
hela badrummet. sjukt stor yta som ni kan se. när man kommer in är toastolen i vitt exklusivt
porslin direkt till höger. går du in en bit i rummet kommer så småningom den omtalade
duschen - även kallad vill-du-bli-på-dåligt-humör-och-knappt-ens-ren-
duscha-i-mig
. i rummet finns även en tvättmaskin, ett handfat och ungefär trehundra olika
sorters shampon och balsam gömda på olika ställen.

Photobucket
dehär snygga tandbortshållarna fick jag av min lillasyster i julklapp. tvättmaskinen är
det enda stället de tycks vilja hållas fast på i mer än 20 minuter, så där hänger de just nu.

Photobucket
billigaste duschkrämen med bästa doften vi kunde hitta på citymarket - och mitt shampoo och
balsam för tillfället. ärligt talat skiftar jag mellan dessa, hårologis fil-serie och tigis headshot.

Photobucket
turkosa naglar

Photobucket
vårt badrumsskåp. vi har delat upp det på hälften för att försöka hålla min oreda
begränsad
till bara mina egna grejer. just nu är det ju nystädat, men jag tippar på att typ..
på fredag, så kommer det knappt gå att stänga skåpdörren längre.

Photobucket
det här är vad som just nu ska rädda min hy från att totalt falla samman. kall torr luft,
konstigt vasa-vatten, lite stress, temperaturskiftningar och salig
blandning av olika produkter
har lyckats få min annars problemfria hud att göra någon
slags revolt. inget vidare. men vi får se om dermalogica kan lyckas tämja den. återkommer om
sisådär trettio-fyrtio dagar när min huds cellförnyelse är komplett.

Photobucket

jag gillar tydligen rosa parfymer. och att överdosera dem. versacen fick jag av henrika i oktober,
och YSLflaskan i julklapp. marc jacobs-testen fick jag på färjan när jag åkte hem sist. jag vet inte
riktigt vad jag tycker om den ännu, men jag ska ge den en shot senare när jag tröttnat på
parisienne. tror jag.

ja, det var väl vårt badrum i stora drag.

1 kommentar:

Catti sa...

jamen fina bilder iallafall! ;) Vill se mera av din lägenhet!