måndag, februari 1

sugar rush

nu är första skoldagen på två veckor avklarad. en baggis skulle man kunna kalla det. vi gled runt
i klädbutiker och kollade in de senaste trenderna i vasas modesväng (låter sjukt spännande,
aight?), tog lite foton, intervjuade lite anställda och käkade lunch i saluhallen. jag hade en
mini-foto-kurs för asta och cissi, som har nya systemkameror. vilka spoiled bitches det
går i min klass
- en fotokurs på schemat, och vips så har alla en ny amatör-systemare. men
klart att de behöver ha det, hur ska de annars kunna göra de två hela uppgifterna de har?

.. enough said.

jag skulle gärna kunna börja alla morgnar med en frukostfika med klassen.
mysfaktorn var hög. dock ogärna efter en hetsig cykeltur med nyfönat hår. efter man cyklat
några kilometer med luva och nio halsdukar spelar det ingen roll hur mycket man fönar, tuperar
och sprayar - man har ändå hårman med volym som en gråsäl.

känner att vad jag än skriver om idag, så vänder jag det till något negativt, och nu har jag tryckt i
mig tillräckligt med socker, lyssnat tillräckligt på kooks, värmt upp mina orörligt nedfrusna tår
och njutit av att skoldagen är slut. dags för långpromenad med skyler! tror jag tar kameran med mig också.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Tack för kursen Madde! Måste dock poängtera att ifall man har slitit och jobbat arslet av sig hela december (när alla andra haft jullov och tagit slappat), för att ha råd att köpa en kamera tycker jag inte man behöver placera sig i facket "spoiled" :) Jag titulerar mig snarare målmedveten. Asta ska jag dock inte uttala mig om :)

Madelen utan e sa...

cissi, okej du får dispans från spoiled bitch-facket :D kanske alla har gjort som du - vad vet jag :D men jag minns bara vilket himla steg det var för mig att köpa min första systemare. ..i och för sig var jag sexton då också, BUT STILL :D